Takım Ruhu İle İletişim Becerilerimi Geliştiriyorum
Bilgi Talep Et
21. Yüzyıl organizasyonlarının vazgeçilmez ögesi haline gelen “Takım Çalışması” nın başarılabilmesinde en önemli faktör, takım içerisindeki iletişimler ve ilişkilerdir. Kendilerini ve takımın diğer üyelerini çok iyi tanıyan, her üyenin takım içerisindeki rolünün ve değerinin farkında olan bireyler ancak etkin ve sağlıklı iletişim kurabilir ve sinerji yaratan etkin bir takım olabilirler.
Bu program da, “yaşamda kalite bilinci” ile pozitif enerji üreterek önce kendimizle sonra da takım içerisindeki diğer üyelerle etkili iletişimler kurabilmek ve sağlıklı ilişkiler geliştirebilmek için gerekli yetkinliklerimizi, yine etkileşimli ve uygulamalı olarak kazandırma amaçlayan bir “Workshop”tur.
Bu program sonunda bir yandan eğlenip keyifli zaman geçirirken diğer yandan;
İletişimin başarı ve profesyonellik ile ilişkisinin farkına vararak iletişim yetkinliğimizi geliştirme yönünde olumlu tutum geliştireceğiz,
Kendimizi ve takım arkadaşlarımızı daha iyi tanıma ve özdeğerlendirme yapma olanağı bulacak, kendimize, takım arkadaşlarımıza, kurumumuza ve hayata karşı bakış açımızı olumlu yönde değiştireceğiz,
Kendimizi daha değerli hissedeceğiz, özgüvenimiz artacak; takım arkadaşlarımıza ve kurumumuza daha fazla değer vermeye ve daha fazla güvenmeye başlayacağız,
Aidiyet duygumuzu geliştireceğiz,
İletişime geçtiğimiz farklı sosyal stillere sahip insanları ve iletişim ihtiyaçlarını doğru anlama, onlarla empati kurma, bu amaçla etkili soru sorma, dinleme becerilerimizi geliştireceğiz,
İlişkilerimizde daha olumlu ve daha esnek yaklaşım geliştireceğiz,
İknanın bileşenleri ve gereklilikleri hakkında kilit bilgiler kazanacak ve ikna amaçlı iletişimlerimizde bu teknikleri kullanma becerilerimizi geliştireceğiz,
Daha yüksek performanslı bir takım olabilmek için gerekli özellikleri tanıyacak ve kendi takımımızda da bu özellikleri geliştirmek ve daha yüksek performanslı bir takım olma yönünde motivasyonumuzu artıracağız,
Önceki uygulamalarımız hakkında özdeğerlendirme yaparak, kendimizi ve ilişkilerimizi sürekli geliştirmek yönünde olumlu tutum geliştireceğiz.
TANIŞMA
Tanışma, Öntest ve Takım Kurma Oyunu
İletişim ve İnsan İlişkilerinin Başarıyla ve Takım Çalışmasıyla Nasıl Bir İlişkisi Var?
Test: “İletişim Becerilerim ve İnsan İlişkilerim Özdeğerlendirme”
İNSAN DOĞASI VE DUYGUSAL ZEKA
İnsan Nasıl Bir Varlıktır?
Örnek Olay: “İnsan Düşüncelerinin ve Davranışlarının Karmaşıklığı, Düşüncelerimizi ve Davranışlarımızı Etkileyen Etmenler”
Kişiliğin Düşünceler, Davranışlar, İletişimler Üzerindeki Etkisi
Duygusal Zeka ve Bileşenleri
Test: Benim Duygusal Yeterliğim
KENDİMİZİ VE BİRBİRİMİZİ ANLAMAK
Beynimiz Nasıl Çalışıyor?
Biz Bilinci
Kişiliğimizi Neler Belirler?
Test: “Kişilik Profili” - Kendimizi Tanıyalım
Hepimiz Farklıyız: İnsanların Renkleri
Farklı Sosyal Stillerin İletişim Biçimleri
İnsanlara ve Katkılarına Değer Vermek
Video: Steve Jobs’ tan Bir Hikaye
Kendimizin ve Birbirimizin İhtiyaçlarını Anlamak
Proaktif Yaklaşımla Kendimizi Yönetme Sorumluluğunu Almak
Empati Gerçekten Nedir?
Takım Arkadaşlarımızın İhtiyaçlarını ve Stres Altındaki Davranışlarını Tanımak Ne Kazandırır?
Birbirimizin İhtiyaçlarını Karşılamazsak Ne Olur?
Grup Çalışması: Bizi Neler Mutlu Eder ya da Neler Stres Yaratır?
Hangi Bireyle Nasıl Bir İletişim?
Uygulamalar: Farklı Kişilik Profilleriyle Etkili İletişim Kurma Uygulamaları
TAKIM OLMAK
Neden Takım Çalışması?
Video: Balıklardan Ders Almak...
Takım Olmak Demek...
Takım Çalışmasının Amaçları ve Yararları Nelerdir?
Kalite Zinciri İçerisinde Hepimiz Birbirimizin Müşterisiyiz
Takım Oyunu: Sorumluluk Bilinci ve Kazan – Kazan Yaklaşımı
Takım Kurma Aşamaları ve Her Aşamada Takım Liderinin ve Üyelerin Sorumlulukları
Takımı Kurma – Takım Üyelerinin Seçimi
Takım Üyelerini Isındırmak, Farklılıkları Yönetmek
Değer ve Ölçüt Geliştirmek
Başarı Geldiğinde...
Sinerji - Kendi Kendini Yöneten Takım Olmak
Video: Başarılı ve Başarısız Takımlardan Örnekler
“Etkin Takımlar...”- Performansı Yüksek Takımların Özellikleri
Test: "Takımınızın Rekabet Gücü Ne Düzeyde?”
Takım İçi İletişimi, İşbirliğini, Güveni ve Motivasyonu Geliştirmeye Yönelik Takım Oyunları
DUYGULARIMIZI YÖNETMEK VE AÇIK İLETİŞİM
Test: Zor Durumlarda Ben…
Zor Durumlarda Beynimiz Nasıl Çalışır? Neden Öfkeleniriz? Neden İçe Atarız?
Çatışmaya Neden Olan Kalıplaşmış Düşünceler
Örnek Olay: “2 Personel”
Örnek Olay: Başkalarını Suçlamadan Önce Durumu Anlamak Gerek
Durum Üzerinde Çekişmemek ve İnsanları Problemlerden Ayrı Tutmak
Problemler Üzerinde Değil Ortak Çözüm Üzerinde Durmak
Duygusal Uyanıklık Nedir? Nasıl Başarılabilir?
Video: Önce Davranışların Arka Planını Anla!
Test: Ne Kadar Araştırmacıyız?
Doğru Anlamak İçin: Etkili Dinlemek
Test: Nasıl Bir Dinleyiciyiz?
Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabiliriz?
Takım Oyunu: “Bütünü Oluşturmak”- Kendimizi Nasıl Daha İyi İfade Edebiliriz?
Düşünceleri İnşa Etmek ve Anlaşılır Anlatım Kullanmak
GELİŞTİREN GERİBİLDİRİM
Geribildirimin Motivasyonda Önemi
Test: Jo – Harry Penceresi
Uygulama: Birbirimizi Nasıl Algılıyoruz?
Söz Söyleme Sanatı: Kelimelerin Gücü
Geribildirim mi, Yergi mi?
Çatışmaya Yol Açan “Yasak Sözcükler”
Zor İnsanları Dahi Olumlu Etkileyen “Sihirli Sözcükler”
Zor Durumlarda Empatik İletişim ve “Şiddetsiz İletişim Dili” ni Başarmak
Video: En Zor Durumda Bile...
Uygulamalar: Şiddetsiz İletişim Diliyle Geliştiren Geribildirim Vermek
Video: Motive Edici İletişimi
Uygulama: “Takdir Etmeyi Öğreniyorum”
DEĞERLENDİRME VE KAPANIŞ
Test: Değişim Zor mudur?
Uygulama: Davranış Gelişim Hedefi Belirleyelim
Sontest
Öntest – Sontest Sorularının Yanıtlanması ve Gelişimin Değerlendirilmesi
Eğitim Programını Değerlendirme ve Katılım Belgelerinin Dağıtımı
İnsanlarla daha etkili iletişimler kurmak ve ilişkilerini geliştirmek isteyen herkes.
Eğitim programının bir grup için süresi 14 saattir (2 gün).
Eğitim programlarından en iyi sonucun elde edilebilmesi için bir grupta ideal katılımcı sayısı 15 olarak belirlenmiştir.
Eğitim programının sonunda katılımcılara konuyla ilgili bilgiler içeren birer “ KİTAP”ve “KATILIM BELGESİ”verilecektir.
Ayşe Demirbaş, Birgül Sarıoğlu, Serdar Tan (Paylaşımlı ve/veya dönüşümlü olarak katılmaktadırlar)
“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir.
Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.
YKB - 3