Eğitim Etkinliğini Değerlendiriyorum
Bilgi Talep Et
Eğitimlerden beklenen sonuçları alabilmek için, ölçme ve değerlendirme süreci son derece önemli bir süreçtir. Değerlendirme, öğretim süreci ile ilgili kararları verebilmek için uygun olan verilerin toplanması ve yorumlanması sürecidir. Eğitim programının başarısı aynı zamanda, katılımcı performansının eğitim sürecinin başında, devamında ve sonunda geçerli ve güvenilir biçimde ölçülmesine bağlıdır.
Böyle bir ölçme, hedeflenen davranışın ne ölçüde kazanıldığı konusunda bilgi sağlar. Bu bilgi ise, ne derecede bir standarda ulaşılabileceği ve bir sonraki öğretme sürecinin nasıl olması gerektiği konusunda karar vermede kullanılır.
Her değerlendirme işleminde izlenmesi gereken belli basamaklar vardır. Bunlar, amaçların belirlenmesi, amaçlara ulaşıldığının belirtileri olan davranışların saptanması, sınama durumlarının belirlenmesi, sınama araçlarının hazırlanması, sınama araçlarının uygulanması, sonuçların analizi ve değerlendirmenin amacına göre yorumlanmasıdır. Değerlendirme sonuçlarının alınıp analiz edilmesi ve yorumlanması, eğitim programının, katılımcıları, belirlenen davranışsal amaçlara ulaştırıp ulaştıramadığını ve varsa aksaklıkların öğretme - öğrenme süreçlerinin hangilerinde olduğunu ortaya koyacak ve sonraki eğitim uygulamalarının daha iyi yürütülmesine yardımcı olacaktır.
Bu program da, tüm bu süreçleri nasıl etkili yönetilebileceğimizi ve uygulanabileceğimizi sizlerle paylaşmak üzere hazırladığımız etkileşimli ve uygulamalı bir programdır.
EĞİTİM ŞART! AMA NE ZAMAN VE NASIL?
Tanışma ve Öntest
Neler Değişti? Yeni Yaklaşımlar…
Performans Nedir ve Bileşenleri Nelerdir?
Performansı Etkileyen Faktörler
Eğitim Şart! Ama Ne Zaman ve Nasıl?
Yetkinlikler ve Yetkinlikleri Eğitim Yoluyla Geliştirmenin Performanstaki Yeri
Yetkinlikler ve Türleri
Hangi Eğitimi Hangi Yetkinlikle Nasıl İlişkilendirmeliyiz?
Hizmet İçi Eğitim Ne Zaman Fayda Sağlamaz?
Eğitimlerden Beklenen Sonuçların Alınması İçin…
Biz Ne Yapmalıyız?
İNTERAKTİF MODEL VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Eğitim Sistemli Bir Süreçtir
Caffarella’nın İnteraktif Modeli
Eğitim İhtiyacı ve Öğrenme Hedefi İlişkisi
Öğrenme Hedeflerinin Eğitimdeki Yeri
Doğru Ölçebilmek İçin, Öğrenme Hedefini Doğru Tanımlamak Gerek
Doğru Öğrenme Hedefi Nasıl Olur?
Uygulamalar
Ölçme Nedir? Değerlendirme Nedir?
Eğitimde Ölçme Nedir?
Eğitimlerin Etkinliğini Ölçmek ve Değerlendirmekten Ne Anlamalıyız?
Ölçmenin 4 Aşaması ve 2 Türü
Ölçek ve Ölçek Çeşitleri
Ölçmede Hata, Hata Kaynakları, Türleri ve Alınması Gereken Önlemler
Ölçme Araçlarının Taşıması Gereken Nitelikler
Ölçüt Nedir? Değerlendirmedeki Önemi Nedir?
Amacına Göre Değerlendirme Türleri
EĞİTİM ETKİNLİĞİNİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME MODELLERİ
Yetkinliklere Dayalı Ölçme ve Değerlendirme Süreci ve Adımları
Neden Ölçme ve Değerlendirme Yaparız?
Eğitim Etkinliğinin Ölçülmesinde Tarihsel Süreç
Eğitim Etkinliğini Ölçme ve Değerlendirme Modelleri
Kaufman ve CIIP Modelleri
Kirkpatrick – Phillips Modeli: Eğitim Etkinliğinin Ölçülmesinde 5 Seviye
İlk İzlenim ve Memnuniyetin Ölçülmesi
Bilgi ve Tutum Değişiminin Ölçülmesi
Davranış Değişimi ve İşe Uygulamanın Ölçülmesi
İş Sonuçlarına – Bireysel Performansa Yansımasının Ölçülmesi
Yatırımın Geri Dönüşünün (ROI) Ölçülmesi
Her Adıma Yönelik Dünyadan ve Türkiye’den Örnek Uygulamalar
Eğitim Programının ve Süreçlerin Başarısının Değerlendirilmesi
Ölçme ve Değerlendirme Araçlarının Çeşitleri ve Amaca Uygun Aracın Seçimi
Ölçme Aracı Hazırlamak
Uygulamalar
Eğitim Etkinliğini Değerlendirmede Veri Toplama Araçları
Eğitim Etkinliğini Değerlendirmede Karşılaşan Problemler
İNTERAKTİF UYGULAMALAR
DEĞERLENDİRME VE KAPANIŞ
Sontest
Ön- Sontest Sonuçlarının Karşılaştırması ve Katılımcılarının Gelişim Düzeylerinin Belirlenmesi
Eğitim Programını Değerlendirme ve Katılım Belgelerinin Dağıtımı
Yetişkin eğitimi alanında çalışan yöneticiler, uzmanlar ve yetişkinlere yönelik eğitim programı hazırlayan ve / veya hazırlayacak olan herkes.
Eğitim programının bir grup için süresi 14 saattir (2 gün).
Eğitim programlarından en iyi sonucun elde edilebilmesi için bir grupta ideal katılımcı sayısı 15 olarak belirlenmiştir.
Eğitim programının sonunda katılımcılara konuyla ilgili bilgiler içeren birer “KİTAP”ve “KATILIM BELGESİ”verilecektir.
Ayşe Demirbaş, Birgül Sarıoğlu (Paylaşımlı ve/veya dönüşümlü olarak katılmaktadırlar).
“Kuruma Özel ( In – House ) Eğitimler” in ayrıntılı içerikleri ve süreleri, kurum içi hedef katılımcı gruba yönelik yapılan ihtiyaç analizi doğrultusunda belirlenmektedir.
Katılımcı grubun ihtiyaçlarını belirlemek ya da belirlenen ihtiyacı karşılayacak en uygun eğitim programlarını birlikte oluşturmak için lütfen merkezimizle iletişime geçiniz.